-

Najczęściej zadawane pytania (FAQ) – ParkApp

Najczęściej zadawane pytania (FAQ) – ParkApp

Ogólny

Czym jest parking współdzielony?

Parking współdzielony to koncepcja umożliwiająca właścicielom miejsc parkingowych udostępnienie ich do wynajmu na określony czas. Dzięki ParkApp możesz w prosty sposób wynajmować swoje miejsce, ustalając godziny dostępności i stawki lub zaparkować swoje auto w szybki i wygodny sposób.

Czy ParkApp kupuje lub sprzedaje miejsca parkingowe?

Nie, ParkApp nie kupuje ani nie sprzedaje miejsc parkingowych. Platforma służy do wynajmu miejsc parkingowych przez ich właścicieli oraz możliwości dokonania opłaty za parking kierowcom. 


Dla kierowców

Czy muszę instalować aplikację ParkApp?

Nie. 

System ParkApp działa w trybie przeglądarkowym (aplikacja PWA) i do jej działania nie musisz niczego instalować, ściągać, konfigurować. 

Wystarczy wejść pod adres wybranego parkingu i dokonać płatności za wybrane miejsce na określony czas.  

Jak znaleźć miejsce parkingowe na ParkApp?

Możesz skorzystać z aplikacji ParkApp lub strony internetowej www.parkapp.pl, aby wyszukać dostępne miejsca w interesującej Cię lokalizacji. Wybierz miejsce, które spełnia Twoje potrzeby i sprawdź szczegóły dotyczące jego wynajmu. Szukaj miejsc oznaczonych tablicą z logiem ParkApp oraz kodem QR.

Jak zarezerwować miejsce parkingowe?

  1. Zeskanuj kod QR z tablicy i postępuj zgodnie z instrukcjami, dokonaj płatności online, lub 
  2. wybierz miejsce w aplikacji, lub na stronie internetowej www.parkapp.pl, określ czas rezerwacji i dokonaj płatności online. Po potwierdzeniu rezerwacji otrzymasz szczegółowe instrukcje dotyczące parkowania.

Jak uzyskać dostęp do swojego miejsca parkingowego?

Po dokonaniu rezerwacji otrzymasz informację na temat sposobu dostępu do miejsca, wraz z adresem bramy, jej zdjęciami, dodatkowymi informacjami. 

Co się stanie, jeśli nie opuszczę wynajętego miejsca na czas?

Poinformujemy Cię o kończącym się terminie rezerwacji. 

Jeśli przekroczysz czas rezerwacji, możesz zostać obciążony dodatkowymi opłatami.

Opłaty będą większe, gdy w czasie Twojego przekroczenia inny użytkownik dokona rezerwacji i przyjedzie na miejsce, z którego nie będzie mógł skorzystać. W takiej sytuacji wypłacimy mu rekompensatę / wynagrodzenie za zgłoszenie, którym zostanie obciążone Twoje konto. 

W takiej sytuacji suma opłat uwzględniająca rabat za dobrowolną płatność w terminie 7 dni wyniesie kwotę 200 zł. 

Co się stanie, jeśli zajmę miejsce parkingowe bez uiszczania opłaty?

Twoje nieuprawnione parkowanie może być zgłoszone przez każdego z użytkowników ParkApp, jak i przez np. właściciela miejsca, pracownika administracji parkingu. 

W takim przypadku w imieniu właściciela miejsca postojowego podajemy działania zmierzające do ustalenia właściciela pojazdu a w konsekwencji obciążymy go kosztami bezumownego korzystania z parkingu, kosztami poszukiwania właściciela, kosztami wynagrodzenia dla zgłaszającego. Suma opłat za bezumowne korzystanie przez nieznany samochód wynosi ok. 600 zł.  

Jak zapłacić za parking?

Płatności są realizowane bezpośrednio przez aplikację ParkApp, obsługując różne metody płatności elektronicznych Tpay.

Jak mogę anulować rezerwację parkingu?

Możesz anulować rezerwację w aplikacji, zgodnie z warunkami anulacji określonymi w regulaminie. (tu nie wiem jaki czas przewidujemy na anulację itp.)

Jak mogę zmienić rezerwację parkingu?

Na chwilę obecną nie mamy możliwości zmiany czasu rezerwacji.

Pracujemy nad funkcją skrócenia i wydłużenia czasu rezerwacji. 

Jak otrzymam fakturę?

Aby otrzymać fakturę, należy dodać dane firmowe do swojego konta ParkApp. Domyślnie faktury będą się wystawiały po każdym parkowaniu. 

Możesz także na swoim koncie ustawić opcję faktury miesięcznej — wtedy za wszystkie wykorzystane usługi parkowania otrzymasz jedną fakturę na koniec miesiąca. 

Jeśli nie wybierzesz opcji faktury — otrzymasz paragon w formie noty obciążeniowej, stanowiący dowód wykonania transakcji. 

Jak skontaktować się z właścicielem parkingu?

Kontakt z właścicielem parkingu możliwy jest wyłącznie za pośrednictwem aplikacji ParkApp.

Użyj dostępnego formularza kontaktowego, a zespół ParApp przekaże Twoją wiadomość właścicielowi parkingu. 

Jak mogę przedłużyć rezerwację?

Jeśli miejsce jest nadal dostępne, możesz przedłużyć rezerwację w aplikacji przed jej zakończeniem. Sprawdź szczegóły w aplikacji lub na stronie. {do zweryfikowania czy to już działa}

Czy mogę zapłacić za rezerwację długoterminową co miesiąc?

Nie. Na ten moment nie oferujemy takiej możliwości.

Planujemy wprowadzenie rezerwacji cyklicznych w niedalekiej przyszłości. 


Dla właścicieli parkingów

Jak mogę zaoferować wynajem miejsca parkingowego?

Zarejestruj się w ParkApp, dodaj szczegóły swojego miejsca parkingowego, określ godziny dostępności i ustal cenę. Wygeneruj tablicę z indywidualnym kodem QR i zamontuj ją na miejscu parkingowym. Możesz wyprodukować ją samodzielnie lub zamówić gotową klikając TUTAJ.

Kto ustala cenę wynajmu miejsca parkingowego?

Ty, jako właściciel miejsca samodzielnie ustalasz wszelkie stawki. Parkapp pobiera tylko stałą prowizję związaną z pokryciem kosztów obsługi systemu.

W jaki sposób otrzymam zapłatę za wynajęcie miejsca parkingowego?

Otrzymane od klientów płatności gromadzone są na Twoim koncie ParkApp.

Po zakończeniu miesiąca, płatności przetwarzane automatycznie, generowane są dokumenty księgowe za miniony okres, a środki automatycznie trafiają na Twoje konto do 12 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczenia.

Czy podnajęcie miejsca parkingowego jest legalne?

Tak, żadne przepisy nie zabraniają wynajmowania miejsc postojowych, których jesteś właścicielem. 

Jeśli miejsce postojowe, którym dysponujesz jest przez Ciebie wynajmowane lub dzierżawione – musisz zweryfikować zapisy łączącej Cię umowy najmu / dzierżawy czy innego stosunku prawnego. 

Utworzenie nowych miejsc parkingowych może wymagać spełnienia wymagań określonych w przepisach budowlanych. 

Co się stanie, jeśli osoba wynajmująca moje miejsce parkingowe nie opuści go?

Właściciel może zgłosić ten problem za pomocą aplikacji, a ParkApp pomoże w jego rozwiązaniu.

W Twoim imieniu kontaktujemy się z kierowcą pojazdu i próbujemy określić sposób rozwiązania problemu. Kierowca zostanie także obciążony dodatkowymi opłatami z tytułu nieuprawnionego parkowania. Opłaty te pokrywają także koszty wynagrodzenia dla zgłaszającego bezumowne korzystanie (Ciebie lub np. innego klienta), a także koszt rekompensaty dla Ciebie jako właściciela parkingu.  

Jak mogę edytować dostępność mojego miejsca parkingowego?

Możesz zmieniać daty oraz godziny dostępności i ceny w aplikacji ParkApp w dowolnym momencie.

Jak mogę anulować zaakceptowaną rezerwację?

Jeśli musisz anulować rezerwację, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy. 

Na chwilę obecną nie mamy możliwości automatycznej anulacji rezerwacji przez Właściciela. 


Siehe auch

Gdzie znajdę tablice do oznaczenia parkingu ParkApp?

Zapomniałem hasła do aplikacji ParkApp.

Jak dodać parking w aplikacji ParkApp?

Jak dodać zgłoszenie w aplikacji ParkApp?

Jak dodać pojazd do aplikacji ParkApp?

Jak parkować z aplikacją ParkApp?

Rejestracja i logowanie w aplikacji ParkApp

Najczęściej zadawane pytania (FAQ) – ParkApp